نگاه خاص تر این جشنواره به حوزه بسته بندی برای محصولات ایرانی است. با این حال محور های متنوع این جشنواره فضای خوبی را برای حضور در بخش های دیگر جهت تولید و طراحی بسته بندی فراهم کرده است.
برنامه های ویژه جایزه ملی
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اختصاصی جایزه ملی به نشانی www.ccpd.ir مراجعه نمایید.
همچنین جهت دریافت اخبار لحظه ای از این رویداد به پیج رسمی این جشنواره به نشانی @jayeze_melli ورود کنید .
بسته بندی
رکن تولید، تضمین کیفیت، توسعه بازار
در این دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در 6 محور برگزار می گردد.
طراحان و تولیدکنندگان می توانند در هر یک از این زمینه ها آثار خود را در قالب طرح و ایده و یا محصول عرضه شده در بازار به دبیرخانه ارسال نمایند.
این محور شامل بسته بندی آثار مرتبط با رسانه های دیجیتال،صوتی و تصویری،موسیقی،سینما،کتاب،نئاتر،نقاشی،لوازم التحریر و محصولات هنری می باشد.
این محور شامل بسته بندی تمام آثاری که به شکل ظروف و دکوری در اشکال گوناگون آن با موادی همچون سفال،سرامیک،شیشه،فلز،تابلوها،آثار چوبی مثل منبت،معرق، صنایع دستی دریایی، آثار منسوج شامل فرش،گلیم،گبه،ترمه]سفره های قلمکار،آثار سوزن دوزی و … می باشد .
این محور شامل بسته بندی انواع عروسک، بازی های فکری،آموزشی،تفریحی بوردگیم و … می باشد .
این محور شامل بسته بندی شیرینی های سنتی،خشکبار،عصاره های گیاهی،عرقیجات،زعفران،دمنوش و گیاهان دارویی که منحصر به سوغات و هدیه کشور ایران است و به عنوان سوغات و هدیه خریداری می گردد می باشد.
این بخش شامل بسته بندی کلیه محصولات پوشیدنی و چرم در اشکال گوناگون اعم از پوشاک اقوام عشایری،روستایی،سنتی و پوشاک با انواع مواد جدید(کلاه،کفش،لباس،دستکش،…) و نیز تمامی زیورآلات با انواع سنگ های زینتی و قیمتیبا تنوع محصول از جمله انگشتر،گردنبند،گردن آویز های زینتی و همچنین زیورآلات شخصی همانند عینک،پابند،کیف،عطر و اکلن می بشد.
این بخش توجه ویژه به بسته های تبلیغاتی با تنوع گوناگون از محصولات اعم از هنری دیجیتال،صنایع دستی،سوغات خوراکی،چرم،لوازم اداری و شخصی را دارد که به مناسبت های مختلف از سوی مخاطبان مدنظر قرار میگیرد.