بیانیه هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی

بیانیه هیات داوران نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی

 

هیئت داوران اولین دوره از جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی، آثار ارائه شده به دبیرخانه را در چهار بخش؛ محصولات هنری و دیجیتال، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی و سوغات خوراکی در طی سه روز ارزیابی و داوری کردند.

هیئت داوران، با فدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی، بسیار خرسند است که این رویداد، اولین دوره ی خود را با موفقیت برگزار نمود و امید دارد که هر سال بر کیفیت برگزاری آن افزوده شود و گامی رو به جلو داشته باشد. تعداد آثار به ویژه در دسته سوغات خوراکی نوید بخش این راه روشن تازه شروع شده می باشد.

گسترش فضای رقابت، نواوری و خلاقیت در عرضه محصولات فرهنگی در قالب بهترین پوشش و بسته بندی و ایجاد انگیزه در بین تولیدکنندگان به بهره گیری و استفاده گسترده و معنادار از بسته بندی در تکمیل فرآیند تولید و نیز ایجاد شبکه منظم چند سویه در بین طراحان،تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات فرهنگی،ارائه بسته بندی استاندارد محصولات فرهنگی در پوشش بسیار زیبا و مناسب و هم چنین تقویت ظاهر مناسب بسته بندی محصولات فرهنگی به عنوان عامل بصری بازاریابی محصول می تواند باعث رونق بخشیدن به کسب و کار و ایجاد فضای کاری جدید در این حوزه گردد.

لذا مشارکت نهادهای متولی در امر تولید صنایع فرهنگی کمک خواهد کرد تا در شرایط اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی جامعه ایرانی اسلامی راه و مسیر روشنی پیش رو قرار گیرد و جامعه نسبت به اهمیت و لزوم کالاهای فرهنگی برای رشد نسل آینده و حفظ میراث سرزمینشان آگاه تر شوند. ایجاد فضای نقد در زمینه طراحی و تولید کمک به رشد هر صنف و حوزه ای است و رویدادهایی این چنین می توانند مجالی برای حضور و ارزیابی آثار در راستای رشد و بالندگی باشند که امید است در سال های آینده به طور جدی فضایی برای نقد و به چالش کشیدن تولیداتمان داشته باشیم. هیئت داوران اولین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی با قدردانی از همه شرکت کنندگان در این رویداد ملی تقاضا دارد تا ضمن تلاشی که در ارائه آثاری در شان ارزش و فرهنگ ایرانی اسلامی می نمایند،رسالت خود را در حفظ اصالت ها و ارزش های بومی و ملی بدانند و احساس مسئولیت خود را در حفظ کیفیت روز به روز بالاتر ببرند تا بتوانند در بازار رقابتی بدرخشند و با افتخار آثار خود را سفیرانی برای صادرات فرهنگ و ارزش های ملی نمایند.

 

محمد آبائی،نیلوفر شادمهری،ناصر امامی رضوی،زهرا حسین نژاد و احمد عابدینی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *